Tokom proteklih pedeset godina, istraživanja su značajno promenila način na koji nastavnici i naučnici razumeju kognitivne sposobnosti dece. Danas je opštepriznato da deca predškolskog uzrasta imaju veoma dobro razvijene unutrašnje teorije o prirodnom i društvenom svetu, pa su čak sposobna da izvuku složene naučne zaključke već u ranom uzrastu.
Veoma smo zadovoljni što su deca zainteresovana za nauku i otvorena za otkrivanje i upoznavanje sveta oko sebe.
Deca mogu da uče na mnogo načina, baš kao i naučnici. Istraživanja pokazuju da postoji 8 praksi koje se odnose na to kako uče:
- Postavljanje pitanja i definisanje problema.
- Razvoj i korišćenje modela.
- Planiranje i sprovođenje ispita.
- Analiza i interpretacija podataka.
- Korišćenje matematičkih i računarskih veština.
- Kreiranje objašnjenja i projektovanje rešenja.
- Početni argumenti zasnovani na dokazima.
- Dobijanje, procena i prenošenje informacija.
Prema istraživanjima, inženjerski ili prirodno-naučni eksperimenti mogu kod učenika pobuditi radoznalost i motivisati ih za dalje učenje. Deca se ne bave samo naukom u svojim ranim godinama, već uče i bave se njome tokom celog života.
Kroz ova iskustva deca razvijaju naučna interesovanja, stiču znanja o temama i vežbaju naučne veštine, alate i upotrebu jezika. Ovi rani ishodi učenja mogu imati pozitivne, dugoročne posledice po decu.
Želite li da vaše dete otkriva svet već u vrtiću? Zanimaju li vas inženjerska i hemijska zanimanja? Možda se želite igrati s eksperimentima iz fizike? Onda odaberite Tinker Labs kurseve!