

Č
Često u medijima slušamo o obrazovanju i pojmu STEM. STEM je akronim koji na engleskom jeziku upućuje na četiri obrazovna područja – Science (nauka), Technology (tehnologija), Engeneering (inženjerstvo) i Mathematics (matematika). Međutim, sve se više u ovaj akronim ubacuje još jedno slovo – A od Arts (umetnost).
Upravo na tim interdisciplinarnim vrednostima počiva i naš Tinker Labs program. Integracija umetnosti u područje nauke dopušta nam da oblikujemo program prema interesovanju svakog deteta, te mu omogućujemo da već od malih nogu upozna svoje naklonosti prema određenoj obrazovnoj disciplini.
STEM zanimanja danas su uglavnom deficitarna i većina se mladih još uvek u manjem broju odlučuje za ove studije, ali porast interesovanja beleži se iz dana u dan. Svakako ohrabruje podatak da su STEM zanimanja u svetu uglavnom vrlo dobro plaćena, pa je to dodatna motivacija za razmišljanje o budućnosti u STEM-u. Rano učenje o STEM područjima deci otvara vrata prema kritičkom i logičkom zaključivanju i razmišljanju već od predškolskog uzrasta, a uključivanje umetnosti, odnosno STEAM pristupa, podstiče mališane na razmišljanje o dizajnu i inženjerstvu na osnovama nauke i matematike. STEAM podstiče kreativan pristup i traženje kreativnih rešenja problema.
Bez obzira na to čime će se pojedinac baviti, STEM predmeti biće mu potrebni za uspešno snalaženje na sadašnjem i budućem tržištu rada. Ako je pojedinac društveno-humanistički obrazovan, kvalitetno poznavanje matematike omogućiće mu preciznost i sistematičnost.
Takođe, bez poznavanja savremenih IT tehnologija, računara i pretraživača, uskoro nećemo biti u mogućnosti da kupimo čak ni kartu za prevoz ili pogledamo kakvo nas vreme očekuje. Brojni primeri iz svakodnevnog života podstiču svetske stručnjake da stalno naglašavaju koliko su STEM znanja važna i koliko su savremene škole bitne da ova znanja i predmete učine dostupnim svima.